Hürriyet

20 Mart 2013 Çarşamba

Roma'dan İstanbul'a Şapka tasarımının sanatçısı Gül Pamuk

CNR EXPO  Uluslarası Moda ve Moda Tasarımcıları Fuarın da  tanışma fırsatı yakalamış olduğum şapka tasarımcısı Gül Pamuk Hanımla Moda ve yaptığı iş üzerine hoş bir sohbetle sizi baş başa bırakıyorum.

Gül Pamuk Kimdir?

1974 İstanbul’da doğmuş,2003 yılı Mimar Sinan Üniversitesi resim bölümünden mezun olan sanatçı,
2004’ te İngiltere’de 1 ay kalarak ve bu süreçte oradan etkilenerek şapka tasarımı yapmaya başlamış.2010 yılında Roma’ya taşınarak, burada TRISKEL ART AND HATS adında uluslararası kültür, sanatla ilgili bir şirket kurmuş.
Ailesi çok eski İstanbul terzilerinden olan Gül Hanım annesinden dolayı dikiş dikmeyi yani terziliği iyi biliyor.

Gül Hanım; “Türkiye’de ska kullanılmıyor Fransa ve İtalya’da hanımlar hem çok şık , hem de modayı takip ediyorlar. Ayrıca  farklı tasarımları üzerlerinde taşımaktan hoşlanıyorlar. Benim şapkalarımı çok beğeniyorlar. Onları bugüne kadar alışık oldukları şapka tarzından daha ileri bir adıma götürdüğümü düşünüyorum. Şapka tasarımını sanatçı kimliğimle birlikte ve sanat tarihi bilgimle birleştirdim ve şapkalarımın her biri benim için kumaştan yapılmış heykellerdir.” diyor.

Sanatçı İstanbul’da şube açmayı düşünmediğini, sebebinin de modayı yakından takip eden farklı ülkelerde açabileceğini ifade ediyor.



Gül Hanım ;”İtalya moda merkezlerinden Milano en önemli noktalardan biri, dolayısıyla İtalyan hanımlar ve beyler son derece bakımlı ve iyi markalar giymeye özen gösteriyorlar. Onlar için  giyim çok önemli
halen  daha Roma’da yaşıyorum. Resim ve şapka yapıyorum. Roma’da ki tek şapka tasarımcısı "sul mesura" yani tek ve kişiye özel tasarımlar yapan benim .” diyerek sohbetimizi tamamlıyoruz.
 
 












 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder